18 januari.

Idag på bussen hem till Stensätra slog det mig att vad är det för liten håla vi bor i egentligen?
Framför mig på bussen satt en kvinna i 50 års åldern och inte vet jag om jag är helt blind, men det såg ut som att hon gjorde sina egna cigaretter.
Tjejen bakom mig tog upp en spaffad cigg och stoppade i munnen tre minuter innan hon klev av bussen.
Här i Sandviken handlar det om att hänga på Jernvallen på helgerna så att man får träsmak i arslet.
Om att spela fotboll, innebandy eller bandy för det är vad Sandvikens kommun satsar på.
Här bygger dom en stor arena som dom inte har råd att göra någonting med, medans skolor stängs ner.
Här är det meningen att man ska börja jobba på Sandvik efter studenten och på helgerna ska man kolla på bandy.
Mitt i alla dessa tankar var det dags för mig att kliva av.
Gå den lilla biten hem till den lilla villan i Stensätra.
Ska självklart inte klaga på denna "stad" då jag själv springer runt i converse och hänger på Jernvallen på helgerna.
Tar med mig matlådan hem igen(läs: smyger in med den i kylen igen eller kastar den) efter en dag på Intersport då jag insåg att det finns ingenting roligt att spendera pengarna på här så varför inte lägga det med en god måltid från Sibylla?
När ska någonting nytt hända?
Tur att jag har ett skönt gäng tjejer som jag delar detta liv med.
Ett skönt gäng tjejer som ställer upp för mig när jag deppar som mest.
Dessa tjejer är guldvärda.
Skulle inte byta ut dom, inte ens om jag fick 5 miljoner.
Eller jo, eller nej.
Inte ens då.
Har en underbar familj som älskar att jag inte gör någonting här hemma.
Som älskar när jag skiter i om det ligger en resväska som tar upp hela mitt rum med kläder.
Som älskar när jag strosar runt i pyjamas hela dagarna och inte bryr mig om att jag luktar svett.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0