...

Att sitta på en busshållsplats och höra en tjej på 15 år sitta och prata i telefon. Det verkade som att hon pratade med sin vän i telefonen. Hon pratade om en massa kärleksbekymmer. Jag skulle bara vilja säga till henne att hon ska vara försiktig. Inte bli kär så fort. Men så kom jag på. Om man inte blir kär för fort eller i fel kille som vet man inte hur det är. Hur skulle jag kunna veta allt som jag vet om jag inte blev kär när jag var 14? Hur skulle jag då kunna veta hur en dålig och bra kille är? Jag vet många bra killar. Jag vet många fler dåliga killar. Det är så himla svårt att veta. Så till dig, tjejen på busshållsplatsen, lev livet, träffa ett gäng dåliga killar, träffa en bra kille, skolka från skolan. Jag gjorde det. Jag lärde mig av mina misstag och idag är jag gladare än aldrig förr. Ikväll blir det ett sista hejdå till min underbara Karin. Jag vill inte tänka på att det kommer gå veckor, kanske månader innan vi ses igen. Min älskade Karin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0